FAQ - Garanti

Ofte stillede spørgsmål

Her kan du finde svar på nogle af de oftest stillede spørgsmål. Kan du ikke finde det, du leder efter, er du altid velkommen til at kontakte os på tlf. 70 202 203 eller info@pchristensen.dk

Siden d. 1. september 2005, har alle personbiler fra Mercedes-Benz haft en toårig nybilsgaranti i Europa. Garantien er gældende fra den dag bilen udleveres til dig og to år frem. Garantien er med til at sikre dig en følelse af tryghed. 

Dertil har du også Meredes-Benz mobilitetsgaranti. Meredes-Benz mobilitetsgaranti hjælper dig videre – uagtet om det er en reparation, som godt kan laves med det samme, eller om vi skal hjælpe dig videre i en lånebil. Vi betaler et hotelværelse for dig, hvis du ønsker at vente på, at din bil bliver færdig. For hjælp skal du ringe til dette nummer: 00 800 1 777 7777.

Derudover har du som enhver forbruger, 2-års reklamationsret efter købet. Det er dog ikke en garanti. Du kan læse mere om det under Hvad betyder reklamationsret?.

Ifølge Købeloven har alle forbrugere, som har købt et produkt fra en virksomhed, krav på to års reklamationsret. 

Reklamationsretten dækker mangler, som var tilstede ved aflevering af bilen, og som ikke burde være der. Man har som forbruger de første 12 måneder efter købet til at fremføre manglen, således at det er sælgers ansvar at synliggøre, at manglen ikke var der ved udlevering. Efter de 12 måneder er det købers ansvar på beviser eventuelle mangler/fejl ved aflevering (dette gælder for biler indregistreret efter d. 1. januar 2022. Er bilen registreret inden d. 1. januar 2022, gælder det de første seks måneder). 

Du beholder din garanti, hvis du henvender dig til et autoriseret Mercedes-Benz værksted. Med et autoriseret Mercedes-Benz værksted sikrer du altid, at din Mercedes-Benz er i trygge hænder med specialiserede mekanikere, og det helt korrekte udstyr og originale Mercedes-Benz dele. 

For at sikre dig garanti på din bil er det vigtigt, at du overholder reparationer og vedligeholdelse på din bil. Derudover er det også vigtigt, at du får et stempel i dit servicehæfte – en anden form for dokumentation på, at servicen er foretaget, fungerer naturligvis også. 

Har bilen fået forvoldt skade i trafikken, er det vigtigt, at du skaffer en faktura på datoen for reparationen, autoværkstedets navn, samt skadens størrelse, da garantigiveren kan forlange dette. 

Har du spørgsmål? Kontakt os +45 70 202 203

Scroll til toppen