Undervognsbehandling

Hold værdien og beskyt mod rust.

Hold værdien på din bil.

I samarbejde med Dinitrol og PAVA tilbyder vi undervognsbehandling og rustbeskyttelse til din bil.

Uanset om du kører diesel, benzin, el eller hybrid vil bilen ruste over tid. Særligt i det danske vejr, hvor det skifter mellem frost, salt og tø hele vinteren. Vi anbefaler at give din bil en komplet behandling så tidligt som muligt, men har den nogle år på bagen, er det slet ikke for sent. 

Når den er behandlet første gang, anbefaler vi at genbehandle hvert 2 – 3 år.

Vi samarbejder med alle producenter af undervognsbehandlinger; bl.a. Dinitrol og PAVA. Derfor kan du være sikker på at få den behandling, din bil fortjener, til markedets skarpeste priser.

Hvorfor skal jeg have en undervognsbehandling?

ChechmarkCreated with Sketch.

Undervognsbehandling

Biler er ikke produceret til det danske klima. Fabriksgarantien dækker rustskader ved indefrakommende gennemtæring. Men ikke på mekaniske dele og bremserør, som har betydning for sikkerhed og drift.

ChechmarkCreated with Sketch.

Rustbeskyttelse

Rustbeskyttelsen på din bil bliver slidt over tid, og kræver derfor en efterbehandling. Vi anbefaler at din bil behandles hvert 2. - 3. år, alt afhængig af kørelsesmønster og stand på behandlingstidspunktet.
Vores samarbejdspartneres garanti giver dig 100% bekymringsfrihed. Garantien opretholdes ved at få en efterbehandling, inden den anviste behandlingsdato på garantibeviset er udløbet.

ChechmarkCreated with Sketch.

Bestil tid med det samme

Du kan få din bil undervognsbehandlet året rundt. Det kan dog være en fordel at få det gjort i forårs- og sommermånederne, idet klimaet er mere skånsomt i denne periode.

ChechmarkCreated with Sketch.

Bilens levetid

En rustbeskyttelse er lig med længere levetid og bedre gensalgsværdi, den dag du vil sælge den videre - og så mindsker du udgifterne til rustreparationer og udskiftning af mekaniske dele.

ChechmarkCreated with Sketch.

Selve behandlingen

Først afmonteres bilens skjolde/bundplader, hjul og skærme i hjulkasser, derefter afrenses alle salt- og skidtrester. Hele undervognen med ophæng og vanger m.m. bliver her rustbeskyttet. Dernæst påføres et stærkt slidlag. Proceduren afsluttes med vask, aftørring og hærdning af bilen. En typisk undervognsbehandling tager omkring 2 dage.

ChechmarkCreated with Sketch.

Fordelene

En undervognsbehandling forlænger bilens levetid. Rustbehandlingen gør bilen mere værd, når den skal sælges igen og bevarer sin sikkerhed.

Hvad koster en undervognsbehandling?

Prisen for en undervognsbehandling kan varierer efter:

  • Bilmodel
  • Bilens størrelse
  • Undervognsbehandlingsproducenten
  • Undervognsbehandlingen; er det første behandling, genbehandling
  • Ekstra tilvalg; lånebil, lyddæmpningsbehandling m.m.

Vi samarbejder med alle producenter, så vi kan skræddersy det helt rette tilbud til dig og din bil. Tøv endelig ikke med at kontakte os for et tilbud.

fra 4.475,-

Autoriseret undervognsbehandling til din Fiat.

fra 5.550,-

Autoriseret undervognsbehandling til din Jeep.

fra 4.475,-

Autoriseret undervognsbehandling til din Opel.

fra 4.475,-

Autoriseret undervognsbehandling til din Peugeot.

fra 4.975,-

Autoriseret undervognsbehandling til din Mercedes-Benz.

fra 4.475,-

Autoriseret undervognsbehandling til din Citroën.

fra 4.750,-

Autoriseret undervognsbehandling til din Honda.

Alle priser er baseret på materiale fra PAVA pr. 01/02-2023.

Hvordan foregår en undervognsbehandling?

En undervognsbehandling kan tage op til et par dage, idet en behandling kræver en grundig inspektion samt en præcis udførelse og tørring af hele undervognen. Selve behandlingen kan variere, alt efter bilmodel og fra producent til producent. Den overordnede behandling vil foregå således:

  1. Undervognens plastdele afmonteres; inderskærme, beklædning og bundplader.
  2. Undervognen og hjulkasserne renses med en højtryksrenser for at fjerne smuds, salt og andet skidt
  3. Bilen gennemgås for eventuelle skader.
  4. Selve behandlingen startes.
  5. Bilen skal tørre helt, før at den kan samles igen.
Når bilen er færdig, vil du modtage en SMS, om at den nu er klar til afhentning.
Ved hver behandling får du billeddokumentation, som du kan gemme sammen med din instruktionsbog. 

Undervognsbehandling

En undervognsbehandling af højeste kvalitet. 

Mercedes-Benz C-klasse stationcar (2021)

Rust i skærmkasserne

Med en professionel undervognsbehandling forebygges rust i skærmkasserne.

Kabinestøj

Med en professionel undervognsbehandling kan du reducere kabinestøj i bilen.

Undervognsbehandling

Det danske klima er hårdt ved bilens undervogn.
Undervognsbehandling er den bedste måde at forebygge rust og gennemtæring.

En god investering

Alle biler skal helst have en undervognsbehandling fra de er helt nye, da de som regel ikke er produceret til det danske klima. Dit kørselsmønster og klimaet er afgørende for, hvor ofte din bil skal have en undervognsbehandling. Kører du meget i salt og sne eller på grusveje, vil din bil sandsynligvis oftere have behov for en undervognsbehandling, end hvis du kørte mindre.

Vi anbefaler, at du hvert andet år får kontrolleret, om din bil trænger til undervognsbehandling, før du sender den til undervognsbehandling. 

Teknologisk Institut anbefaler undervognsbehandling
Anbefalingen fra Teknologisk Institut er, at du som forbruger giver din bil undervognsbehandling – også selvom den kommer direkte fra fabrikken.

Et undervognsbehandling center er underlagt rutinemæssig uvildig stikprøvekontrol, som garanti for at alle plastplader, bundskjolde og inderskærme afmonteres, og at bagvedliggende områder inspiceres, rengøres med vand og tørres grundigt før undervognsbehandlingen udføres.

Adskillelse af bilens bundplader er altafgørende, når din bil undersøges for rustangreb før undervognsbehandling. Dørrammer og hjulkasser ruster ikke nævneværdigt i forhold til bilens bund, og derfor kan bilen se flot og skinnende ud på parkeringspladsen, men når bilen hejses op, kan virkeligheden være en helt anden. Man kan godt få et hint om, hvorvidt der er forekomst af rustangreb ved at kigge på eksempelvis hjulkasser, og de steder på vognbunden hvor der ikke er dækplader af plast. Det fulde overblik over bilens tilstand, får du først, når alle pladerne er afmonteret, og vognbunden er blotlagt.

Hvor ofte skal du have en undervognsbehandling?

Vi anbefaler, at din bil får en komplet behandling så tidligt som muligt – har bilen allerede et par år på bagen, er det slet ikke for sent.
Derefter kræver det en genbehandling hvert 2. – 3. år for at sikre, at din bil bliver ved med at være rustfri. Det afhænger naturligvis også af dit kørselsmønster og stand på behandlingstidspunktet. 

Hold den gode vane med efterbehandlinger, da en rustbeskyttelse bliver slidt over tid, og undervognen igen kan blive udsat for vind og vejr. De store mængder salt, som de danske veje bliver strøget med om vinteren er særligt hård for undervognen, og kan medvirke til skader på mekaniske dele og bremserør, som en fabriksgaranti ikke dækker. En fabriksgaranti dækker kun rustskader ved indefra kommende gennemtæring og altså ikke rustskader ved udefra kommende gennemtæring.

Mød vores medarbejdere

Michell Graupner
Værkførerassistent, Mercedes-Benz personbiler
Bjarke Pagh
Værkfører, Mercedes-Benz personbiler
Søren Bo Jensen
Driftsleder, Mercedes-Benz lastbiler
Preben Andersen
Værkfører, Mercedes-Benz varebiler

Bo Augustinus
Værkførerassistent, Mercedes-Benz varebiler
Lars Bo Rasmussen
Værkfører, Mercedes-Benz lastbiler
Lasse Warburg Pedersen
Værkførerassistent, Mercedes-Benz personbiler
Søren Bjerregaard
Værkfører, Mercedes-Benz personbiler
Brian Skov
Værkfører, Mercedes-Benz lastbiler
Jesper Jensen
Værkfører, Mercedes-Benz varebiler

Michell Graupner
Værkførerassistent, Mercedes-Benz personbiler
Bjarke Pagh
Værkfører, Mercedes-Benz personbiler
Søren Bo Jensen
Driftsleder, Mercedes-Benz lastbiler
Preben Andersen
Værkfører, Mercedes-Benz varebiler

Michael Midtgaard
Værkførerassistent
Peter Graby
Værkfører
Kristian Poulios
Teknisk rådgiver
Kristian Bager Ljørring
Værkfører
Morten Tornøe
Værkfører
Martin Kristensen
Værkfører
Mikkel K. Hansen
Værkfører & pladeværkfører
Henrik Tornøe
Værkstedschef
Keld Ørum
Reservedelsekspedient
Frederik Siemen
Værkfører
Alexander Adler Lauritzen
Eftermarkedsrådgiver
Preben Kirkegaard
Værkfører
Jesper Tønnes
Eftermarkedschef
Jacob Frost Ambrosius
Værkfører
Bjørn Thomsen
Værkfører
Daniel Byllemos
Kundemodtager

Steffen Bruun Trøjborg
Værkfører
Carina Jensen
Kundemodtager
Tom Mark Jensen
Værkfører
Claus Reinholdt Jensen
Værkfører
Lars Poulsen
Eftermarkedschef

Bestil et værkstedsbesøg

Med afdelinger i det meste af landet er p. christensen altid i nærheden.

Hos P. Christensen har vi solgt og serviceret biler siden 1924. Men der er sket meget siden dengang. 
I dag har vi ni afdelinger i det meste af landet og repræsenterer nogle af de mest anerkendte bilmærker som
Mercedes-Benz, smart, Opel, Peugeot, Citroën, Hongqi, VOYAH, Alfa Romeo, Fiat og Jeep. 

Vi er en privatejet virksomhed gennem flere generationer og har en flad organisation, hvor hver enkelt medarbejder i høj grad bidrager til, at vi kan fastholde et meget højt serviceniveau og også give kunderne troværdig og god personlig rådgivning. 

Scroll to Top