Autoriseret værksted for
Mercedes-Benz

Trænger din Mercedes-Benz til at komme på værksted? Bestil dit næste værkstedsbesøg hos os i Kolding, Odense eller Padborg på nedenstående afdelinger.
Linket sender dig ind på Mercedes-Benz’ hjemmeside hvor du kan se den valgte afdelings næste ledige tid, samt vælge hvad du ønsker at booke en værkstedstid til.  

 *Vær opmærksom på, at aftalen først er gældende, når du får en bekræftelse på den ønskede dato og tidspunkt.

Du vil modtage en e-mail eller opringning senest næste arbejdsdag.

Odense

Krumtappen 20, 5260 Odense S

Kolding

Trianglen 11, 6000 Kolding

Padborg

Industrivej 17, 6330 Padborg

Kontakt os og få et tilbud

Ønsker du en pris på dit kommende værkstedsbesøg? Vores værkførere hjælper gerne med et prisoverslag. Du er velkommen til at ringe til os eller sende os en mail.

Kontakt og åbningstider

Værksted

Derfor skal du vælge et autoriseret værksted

Med et autoriseret værksted, sikrer du den bedste behandling til din bil. Vores mekanikere er specialiseret i alle Mercedes-Benz, -EQ og -AMG modeller, og du kan derfor forvente, at de ved lige præcis, hvad din Mercedes har behov for. Et autoriseret værksted benytter kun originale Mercedes-Benz reservedele.

ChechmarkCreated with Sketch.

Ingen kender din bil bedre

Vi er uddannede i lige præcis din bil - og får de nyeste opdateringer fra fabrikken med jævne mellemrum.

ChechmarkCreated with Sketch.

Hold garantien

Få et stempel ved værkstedsbesøg fra et autoriseret værksted for at holde garantien på din bil.

ChechmarkCreated with Sketch.

Originale reservedele

Vi benytter originale reservedele efter fabrikkens forskrifer, så din bil ikke taber værdi ved evt. gensalg.

ChechmarkCreated with Sketch.

Konkurrencedygtige priser

Vi tilbyder konkurrencedygtige priser på alle værkstedsydelser. Kontakt vores værkfører for at få et tilbud.

ChechmarkCreated with Sketch.

Styresystemer

Ved serviceeftersyn tjekker vi bl.a. eventuelle opdateringer af bilens styresystemer med specialudstyr.

ChechmarkCreated with Sketch.

Sikkerhed

Sørg for at din bil opretholder sin komfort, kørsel, vejgreb og sikkerhed. Du forlænger samtidig bilens levetid.

Mercedes-Benz service

Mercedes-Benz arbejder med A og B serviceeftersyn. Nogle gange er bogstavet også efterfulgt af et andet bogstav eller et tal, hvilket angiver flere behandlinger. Din Mercedes forespørger automatisk på serviceeftersyn hver 12 mdr. eller ved ca. 20.000 km. Bilen måler altid på væskernes kvalitet og bremsernes belægning og vil derfor indkalde til netop dette. Du vil altid få besked på hvilket type serviceeftersyn din Mercedes-Benz har brug for.

Er du i tvivl, er du altid velkommen til at kontakte os på: +45 70 202 203.

Det er vigtigst først og fremmest at følge bilproducentens anvisninger, hvis du vil bevare garanti på bilen. 

Hvor ofte din bil skal have et serviceeftersyn er meget forskelligt. Som regel anbefales det, at bilen bør køre 15.000 km ved hvert syn. Kører du mindre end 15.000 km om året, kan det være, at bilen skal til service hvert andet år. For nogle biler, skal bilen have et servicesyn allerede efter 5.000 km og andre 20.000 km, så det afhænger meget af den specifikke bil, og hvor meget du skal køre i bilen.

Et A-service er det mest basale værkstedsbesøg din Mercedes-Benz kan indkaldes til. A-servicet indebærer oftest:

  • Ny motorolie
  • Nyt oliefilter
  • Kontrol af bilens væsentlige sliddele

Et B-service indebærer ligesom et A-service motorolieskifte, et nyt oliefilter, men også meget mere. Ved et B-service bliver din Mercedes-Benz kontrolleret på mange flere punkter og særligt bremserne bliver kontrolleret, smurt og tjekket efter. Bilen får også et nyt kabinefilter.

Et serviceeftersyn indeholder:

  • Påfyldning af væsker som: bremsevæske, motorolie, sprinklervæske og kølervæske.
  • Gearkasseolien skiftes.
  • Brændstof- og oliefilteret kontrolleres og eventuelt skiftes.
  • Dæk, herunder dækmønsteret og dæktryk. 
  • Udstødningssystemt og motorens ventiler undersøges.
  • Dørhåndtag smøres.
  • Undervogn og styretøj kontrolleres.
  • Aircondition testes.
  • Eventuelt pollenfilter udskiftes og anlægget renses.

Afslutningsvis bliver bilen testkørt og gjort klar til afhentning.

Et serviceeftersyn vil tage mellem 1 – 3 timer – afhængig af omfanget af serviceeftersynet. Det kan være, at vores mekanikere anbefaler, at bremseklodsen skal skiftes eller andet. Finder vores mekanikere noget som skal skiftes, vil vores værksted altid kontakte dig, og når de får en accept fra dig, vil de først derefter skifte reservedelen.

Det er rigtig vigtigt, at du overholder din tid til service. Når du tager din bil til service, tjekker mekanikerne bl.a. motorolie og oliefilter og påfylder ny olie, hvilket smører motoren, så motoren kan køre bedre, end hvis du kører på beskidt og gammel olie. Du kan også selv påfylde ny olie – det er bare rigtig vigtigt, at bilen får olie, da det ellers kan skade bilens motor og i værste tilfælde, kan motoren brænde sammen.

Udover påfyldning af væsker, måler mekanikere efter eventuelle fejlsøgninger og lignende, som kræver en mekanikeruddannelse, den rigtige viden og det rette udstyr. Det er ikke noget, som du selv kan undersøge. Især de nye biler er meget mere teknologisk udstyret end de ældre biler, hvilket kræver særligt kompliceret elektronisk udstyr. 

Det er derfor rigtig vigtigt, at du overholder service og benytter dig af et autoriseret Mercedes-Benz værksted, da der er mange indstillinger, som kan påvirke bilens komponenter. 

Autoriseret værksted for Mercedes-Benz

Hos P. Christensen er vi autoriseret Mercedes-Benz værksted i Kolding, Odense og i Padborg.

Vi ved at en Mercedes-Benz har komplekse karrosseristrukturer i stål og aluminium og et elektronisk netværk af aktive og passive sikkerhedssystemer der kræver, at mekanikeren har både den nødvendige viden om de rigtige reparationsmetoder og det rigtige værkstedsudstyr.

Vi sørger derfor at vores dygtige mekanikere altid er uddannet til lige netop din Mercedes.

C-Klasse stationcar polarhvid

Nyd en kop kaffe imens du venter.

Hos P. Christensen er du velkommen til at blive imens vi servicerer din Mercedes-Benz. Vi har sørget for bløde sofaer i vores venteområder, så du kan nyde ventetiden behageligt. Vi byder også på en kop kaffe, varm kakao, te eller vand alt efter hvad du har behov for.

Har du spørgsmål? Så kontakt vores kundecenter på tlf. 70 202 203

Vi er klar til at hjælpe dig.​

Vi er din rådgivende Mercedes-Benz servicepartner i Kolding, Odense og i Padborg. Vores dygtige værkfører og mekanikere er uddannede i Mercedes-Benz, Mercedes-EQ og Mercedes-AMG og kan rådgive dig i alt fra service til garanti. 

Mød vores værkstedsteam her.

Christina Herlufsen
Værkførerassistent, Mercedes-Benz vare- og lastbiler
Michell Graupner
Værkførerassistent, Mercedes-Benz personbiler
Bjarke Pagh
Værkfører, Mercedes-Benz personbiler
Bo Løbner Benkjer
Værkfører, Mercedes-Benz lastbiler
Søren Bo Jensen
Driftsleder, Mercedes-Benz lastbiler
Steffen Jensen
Værkførerassistent, Mercedes-Benz varebiler
Preben Andersen
Værkfører, Mercedes-Benz varebiler
Daniel Christiansen
Værkførerassistent, Mercedes-Benz personbiler
Søren Bjerregaard
Værkfører, Mercedes-Benz personbiler
Bo Augustinus
Værkførerassistent, Mercedes-Benz varebiler
Brian Skov
Værkfører, Mercedes-Benz lastbiler
Jesper Jensen
Værkfører, Mercedes-Benz varebiler
Thomas Krap
Værkførerassistent, Mercedes-Benz varebiler og personbiler
Johannes Matthiesen
Værkfører, Mercedes-Benz varebiler og personbiler
Torben Michelsen
Værkfører, Mercedes-Benz lastbiler
Jesper Petersen
Værkfører, Mercedes-Benz lastbiler

Stil os et spørgsmål

MED AFDELINGER I DET MESTE AF LANDET ER P. CHRISTENSEN ALTID I NÆRHEDEN.

Hos P. Christensen har vi solgt og serviceret biler siden 1924. Men der er sket meget siden dengang. 
I dag har vi 9 afdelinger i det meste af landet og repræsenterer nogle af de mest anerkendte bilmærker som Mercedes-Benz, smart, Opel, Peugeot, Citroën og Honda. 

Vi er en privatejet virksomhed gennem flere generationer og har en flad organisation, hvor hver enkelt medarbejder i høj grad bidrager til, at vi kan fastholde et meget højt serviceniveau og også give kunderne troværdig og god personlig rådgivning. 

Scroll til toppen