Når det handler om vedligeholdelse af bil, er regelmæssige serviceeftersyn afgørende for at sikre, at din bil kører sikkert, og forbliver i topform. Et serviceeftersyn har til formål at forebygge skader og reparationer. Man kan sammenligne det med at gå til det årlige tandlægetjek, hvor tandlægen også undersøger for potentielle problemer og griber ind, inden de vokser sig store. Det samme gælder for det årlige serviceeftersyn.
Et grundlæggende serviceeftersyn består næsten altid af olieservice, herunder oliefilterskift, aftapning og påfyldning af motorolie samt en grundig gennemgang og kontrol af bilens komponenter og filtre. Et serviceeftersyn kan også inkludere kontrol af bremser, dæk, lys, batteri samt kontrol af bilens væskestande.
Hos os er vi specialister i mærkerne Mercedes-Benz, Peugeot, Citroën, Opel, Fiat, Jeep, Honda, Mitsubishi, Hongqi og VOYAH. Det betyder, at vi har en dybdegående viden om hver enkelt model, og vi ved lige præcis, hvad din bil har behov for. Derudover benytter vi os også altid af originale reservedele for at opretholde bilens ydeevne og sikkerhed.
Vores dygtige mekanikere bliver løbende uddannet i de nyeste teknologier og teknikker, så de altid er opdaterede med den seneste viden og udstyr for det pågældende mærke. Vi stræber efter at sikre, at din bil fungerer optimalt og altid er i topform.
Book tid på værkstedet
I 100 år har vi specialiseret os i førsteklasses service.
Indtast din nummerplade nedenfor og book tid på vores værksted.
Skal et service overholdes?
Alle biler skal have et serviceeftersyn. Et serviceeftersyn er forebyggende – det vil sige, at det skal mindske risikoen for reparationer og skader. Oftest vil et serviceinterval være mellem 15.000 og 30.000 km alt efter mærke og model. Kører du mindre end 15.000 km om året, kan det være, at bilen skal til service hvert andet år.
Ved et serviceeftersyn tjekker vi bl.a. motorolie, oliefilter og påfylder ny olie, hvilket smører motoren, så den kan yde bedre, end hvis du kører på beskidt og gammel olie. Du kan også selv påfylde ny olie – det er dog vigtigt, at bilen får den rigtige olie, da det ellers kan skade motoren, og i værste tilfælde kan motoren brænde sammen. Ud over påfyldning af væsker foretager vi fejlsøgninger, som kræver den rigtige uddannelse og det rette udstyr. Det er ikke noget, som du selv kan undersøge – særligt de nyere biler er noget mere teknologisk udstyret end de ældre biler, hvilket kræver særligt teknisk udstyr.
Det er derfor vigtigt, at du overholder service og benytter dig af et autoriseret værksted, da der er mange faktorer, som kan påvirke bilens komponenter.
Hvor lang tid tager et serviceeftersyn?
Et serviceeftersyn vil tage mellem en til tre timer, afhængig af omfanget af serviceeftersynet. Finder vi flere opmærksomhedspunkter, vil vi altid kontakte dig, og først efter en accept fra dig, skifte reservedelen eller foretage reparationen.
Hvad koster et serviceeftersyn?
Prisen på et serviceeftersyn varierer efter mærke, model, bilens alder og kilometerstand. Du er altid velkommen til at kontakte os, så vi kan skræddersy et tilbud til dig og din bil. Du kan også bede om at få tilsendt et tilbud her.
Hvordan ved jeg, hvilket service min bil skal have?
Mercedes-Benz arbejder med A- og B-service. Nogle gange er bogstavet også efterfulgt af et andet bogstav eller et tal, hvilket angiver flere servicepunkter. Din Mercedes efterspørger automatisk et serviceeftersyn hvert år eller ved ca. 25.000 km. Bilen måler altid kvaliteten af væsker og bremsernes belægning, og vil derfor indkalde til netop dette. Du vil altid få besked på, hvilket type serviceeftersyn din Mercedes har brug for.
Du kan læse mere om service A og B her: Hvad er et Mercedes-Benz service A? og Hvad er et Mercedes-Benz service B?
Biler fra Stellantis* har et serviceinterval, der varierer mellem 15.000 og 30.000 km, afhængigt af mærke eller model.
Alle elektriske Stellantis biler skal have et forkontrol, som skal udføres senest 12.500 km eller et år efter køb, alt efter hvad der kommer først. Denne kontrol omfatter en grundig gennemgang af bilens elektriske systemer og generelle tilstand for at sikre optimal ydeevne. Derefter skal et serviceeftersyn udføres efter 25.000 km eller hvert andet år for at vedligeholde bilens drift og sikkerhed. Dette serviceeftersyn inkluderer kontrol af batteriets sundhed, softwareopdateringer og andre nødvendige justeringer for at forlænge bilens levetid.
Hongqi og VOYAH kører efter 20.000 km eller hver 12 måned.
*Peugeot, Opel, Citroën, Jeep, Fiat og Mitsubishi.
Kontakt os og få et tilbud
Ønsker du at få tilsendt et tilbud på et bestemt service eller en bestemt reparation fra en af vores værkfører?
Fordele ved regelmæssig service
Regelmæssige serviceeftersyn på din bil er afgørende for at forlænge dens levetid og sikre en sikker og effektiv kørsel.
- Forlæng levetiden på din bil: Regelmæssig vedligeholdelse kan forhindre store reparationer og forlænge bilens levetid.
- Forbedret sikkerhed: Ved at holde din bil i topform minimerer du risikoen for nedbrud og ulykker.
- Øget brændstofeffektivitet: En velholdt motor bruger mindre brændstof, hvilket kan spare dig penge i længden.
- Højere gensalgsværdi: Biler med en dokumenteret servicehistorik har ofte en højere gensalgsværdi.
Ved at få professionelle til at udføre serviceeftersyn kan potentielle problemer identificeres og udbedres, før de udvikler sig til større, dyrere reparationer.
Serviceaftale
Hos P. Christensen kan du vælge at tilkøbe en serviceaftale til din bil, hvis du ønsker en nem hverdag med det fulde overblik og sikkerhed over din økonomi. Du betaler ét fast beløb hver måned, og du slipper til gengæld for overraskende værkstedsregninger.
- Betal ét fast beløb pr. måned
- Service og mekanisk vedligeholdelse af bilen i henhold til gældende forskrifter
-
Nødvendige reparationer til opfyldelse af primære drift og trafiksikkerhed
Autoriseret værksted - hvorfor?
Ingen kender din bil bedre
Vi er uddannede i lige præcis din bil, og vi får de nyeste opdateringer fra fabrikken med jævne mellemrum.
Hold garantien
Få et stempel ved værkstedsbesøg fra et autoriseret værksted for at holde garantien på din bil.
Originale reservedele
Vi benytter originale reservedele efter fabrikkens forskrifter, så din bil ikke taber værdi ved evt. gensalg.
Konkurrencedygtige priser
Vi tilbyder konkurrencedygtige priser på alle værkstedsydelser. Kontakt vores værkfører for at få et tilbud.
Tæt samarbejde med fabrikkerne
Gennem et tæt samarbejde med fabrikkerne bliver vores personale løbende efteruddannet.
Sikkerhed
Sørg for at din bil opretholder sin komfort, kørsel, vejgreb og sikkerhed. Du forlænger samtidig bilens levetid.
Book tid på værkstedet
I 100 år har vi specialiseret os i førsteklasses service.
Indtast din nummerplade nedenfor og book tid på vores værksted.
Med afdelinger i det meste af landet er P. Christensen altid i nærheden
Hos P. Christensen har vi solgt og serviceret biler siden 1924. Men der er sket meget siden dengang.
I dag har vi 11 afdelinger i det meste af landet og repræsenterer nogle af de mest anerkendte bilmærker som Mercedes-Benz, Peugeot, Citroën, Opel, Jeep, Mitsubishi, Fiat, Hongqi og VOYAH.
Vi er en privatejet virksomhed gennem flere generationer og har en flad organisation, hvor hver enkelt medarbejder i høj grad bidrager til, at vi kan fastholde et meget højt serviceniveau og også give kunderne troværdig og god personlig rådgivning.