Serviceeftersyn

Et serviceeftersyn består altid af oliefilterskift, aftapning og påfyldning af motorolie samt gennemgang og kontrol af bilens komponenter og filtre.

Alt sammen helt efter fabrikkernes forskrifter. 

Ingen kender din bil bedre.

Hold garantien ved at booke et autoriseret serviceeftersyn.

Med et autoriseret service sikrer du den bedste vedligeholdelse af din bil.

Vi er specialiseret i Mercedes-Benz, Peugeot, Citroën, Opel, Fiat, Jeep, Honda, Mitsubishi, Hongqi og VOYAH, så vi ved lige præcis, hvad din bil har behov for.

Og vi benytter naturligvis kun originale reservedele.

Mercedes-Benz værksted
Mercedes-Benz værksted

Autoriseret værksted - hvorfor?

ChechmarkCreated with Sketch.

Ingen kender din bil bedre

Vi er uddannede i lige præcis din bil - og får de nyeste opdateringer fra fabrikken ved opdateringer og nye teknologier.

ChechmarkCreated with Sketch.

Hold garantien

Få et stempel ved værkstedsbesøg fra et autoriseret værksted for at holde garantien på din bil.

ChechmarkCreated with Sketch.

Originale reservedele

Vi benytter originale reservedele efter fabrikkens forskrifer, så din bil ikke taber værdi ved evt. gensalg.

ChechmarkCreated with Sketch.

Konkurrencedygtige priser

Vi tilbyder konkurrencedygtige priser på alle værkstedsydelser. Kontakt vores værkfører for at få et tilbud.

ChechmarkCreated with Sketch.

Styresystemer

Ved serviceeftersyn tjekker vi bl.a. eventuelle opdateringer af bilens styresystemer med specialudstyr.

ChechmarkCreated with Sketch.

Sikkerhed

Sørg for at din bil opretholder sin komfort, kørsel, vejgreb og sikkerhed. Du forlænger derved bilens levetid.

fra 4.000,-

Serviceeftersyn på din Fiat.

fra 4.000,-

Serviceeftersyn på din Jeep.

fra 4.000,-

Serviceeftersyn på din Opel.

fra 4.000,-

Serviceeftersyn på din Peugeot.

fra 4.000,-

Serviceeftersyn på din Hongqi.

fra 4.000,-

Serviceeftersyn på din VOYAH.

fra 4.000,-

Serviceeftersyn på din Mercedes-Benz.

fra 4.000,-

Serviceeftersyn på din Citroën.

fra 4.000,-

Serviceeftersyn på din Honda.

Hold bilen opdateret

Biler er i dag spækket med intelligent software, som hele tiden overvåger bilens tilstand via sensorer og computere.
Det gør den for din sikkerhed, bilens drift og miljøet.

Alt dette skal fungere – og bør løbende opdateres.
Ved et serviceeftersyn undersøger vi bilens nuværende software og opdateringer eller forbedringer fra fabrikken.

Undervogn

Hjulophæng

Din bils hjulophæng og styretøj skal efterses og vedligeholdes med årlige mellemrum. Hjulophænget består af lejer og kugler, som nogle gange kræver udskiftning. Det er blandt andet et krav ved synstjek.

Bremseskiver

Det er vigtigt for dig og din sikkerhed at bilens bremser altid er i god stand. Derfor bliver disse kontrolleret ved et eftersyn.

Udstødning

En udstødning sørger for at nedbringe larm og udstødningsgasser fra din motor. Derfor er det vigtigt, at den fungerer efter alle forskrifter.

Dæk

Ved et serviceeftersyn justeres bilens dæktryk. Slitagen og mønsteret på dækket tjekkes også under et serviceeftersyn, så du ikke kører på slidte dæk. 

Olieskift

Et af kontrolpunkterne i et serviceeftersyn består i at olie og oliefilteret skiftes.

Lys og lygter

For at sikre at du som fører har et optimalt syn på vejen kontrolleres både lys og lygter. 

Smøring af klapper og døre

Alle bilens døre og klapper bliver smurt. 

Hvilket service skal jeg vælge?

Mercedes-Benz arbejder med et A og B serviceeftersyn. Nogle gange er bogstavet også efterfulgt af et andet bogstav eller et tal, hvilket angiver flere opmærksomhedspunkter. Din Mercedes forespørger automatisk på serviceeftersyn hver 12 måned eller ved ca. 20.000 km. Bilen måler altid på væskernes kvalitet og bremsernes belægning, og vil derfor indkalde til netop dette. Du vil altid få besked på, hvilket type serviceeftersyn din Mercedes har brug for. 

Det samme gør sig gældende for din Peugeot, Citroën, Opel, Fiat, Jeep, Honda, Mitsubishi, Hongqi eller VOYAH. Her kan du vælge mellem et Basis Service eller et SERVICE 5+.

Vi guider dig hele vejen, så du er sikret den rigtige ydelse til den rette pris.

Forskellige typer eftersyn

Som hovedregel består et serviceeftersyn altid af et olie og oliefilter skift, aftapning og påfyldning af motorolie
samt gennemgang og kontrol af bilens komponenter og filtre.

Leasing_icon

Det lille eftersyn

Består af olie og oliefilter skift, kontrol af bilens komponenter, filtre, lys, lygter, viskere og dæk, justering af dæktryk og dækslitage- og mønster, samt smøring af klapper og døre. Det kan også indeholde kontrol af udstødningssystem, styretøj samt undervogn.

Værksted_og_service_icon

Det store eftersyn

Et stort eftersyn omfatter oftest de samme kontrolpunkter som et lille eftersyn, men kan også indebære udskiftning af evt. pollen- og brændstoffilter, kontrol af luftfilter, tændrør og kølervæske.

Check_icon

Olieservice

Et olieservice er det basale eftersyn, som lige som i navnet indebærer udskiftning af olie og oliefilter. Det kan også omfatte kontrol af køler- og bremsevæske, justering af dæktryk og lys samt smøring af klapper og døre.

Skal et service overholdes?

Alle biler skal have et serviceeftersyn. Et serviceeftersyn er forebyggende – det skal mindske risikoen for reparationer og skader. Oftest vil et serviceinterval være mellem 15.000 – 30.000 km. alt efter mærke og model. Kører du mindre end 15.000 km. om året, kan det være, at bilen skal til service hvert andet år.

Vi tjekker vi bl.a. motorolie, oliefilter og påfylder ny olie, hvilket smører motoren, så motoren kan yde bedre, end hvis du kører på beskidt og gammel olie. Du kan også selv påfylde ny olie – det er dog vigtigt, at bilen får den rigtige olie, da det ellers kan skade bilens motor, og i værste tilfælde kan motoren brænde sammen.

Ud over påfyldning af væsker, foretager vi fejlsøgninger, som kræver den rigtige uddannelse og det rette udstyr. Det er ikke noget, som du selv kan undersøge – særligt er de nyere biler er noget mere teknologisk udstyret end de ældre biler, hvilket kræver særligt teknisk udstyr. 

Det er derfor vigtigt, at du overholder service – og benytter dig af et autoriseret værksted, da der er mange faktorer, som kan påvirke bilens komponenter. 

Hvor lang tid tager et serviceeftersyn?

Et serviceeftersyn vil tage mellem 1 – 3 timer afhængig af omfanget af serviceeftersynet.
Finder vi flere opmærksomhedspunkter, vil vi altid kontakte dig, og først efter en accept fra dig, skifte reservedelen eller foretage reparationen. 

Hvad koster et serviceeftersyn?

Prisen på et serviceeftersyn varierer efter mærke, model, bilens alder og kilometerstand.
Du er altid velkommen til at kontakte os, så vi kan skræddersy et tilbud til dig og din bil. Du kan også bede om at få tilsendt et tilbud her.

Mød vores medarbejdere

Michell Graupner
Værkførerassistent, Mercedes-Benz personbiler
Bjarke Pagh
Værkfører, Mercedes-Benz personbiler
Søren Bo Jensen
Driftsleder, Mercedes-Benz lastbiler
Preben Andersen
Værkfører, Mercedes-Benz varebiler

Bo Augustinus
Værkførerassistent, Mercedes-Benz varebiler
Lars Bo Rasmussen
Værkfører, Mercedes-Benz lastbiler
Lasse Warburg Pedersen
Værkførerassistent, Mercedes-Benz personbiler
Søren Bjerregaard
Værkfører, Mercedes-Benz personbiler
Brian Skov
Værkfører, Mercedes-Benz lastbiler
Jesper Jensen
Værkfører, Mercedes-Benz varebiler

Michell Graupner
Værkførerassistent, Mercedes-Benz personbiler
Bjarke Pagh
Værkfører, Mercedes-Benz personbiler
Søren Bo Jensen
Driftsleder, Mercedes-Benz lastbiler
Preben Andersen
Værkfører, Mercedes-Benz varebiler

Michael Midtgaard
Værkførerassistent
Peter Graby
Værkfører
Kristian Poulios
Teknisk rådgiver
Kristian Bager Ljørring
Værkfører
Morten Tornøe
Værkfører
Martin Kristensen
Værkfører
Mikkel K. Hansen
Værkfører & pladeværkfører
Henrik Tornøe
Værkstedschef
Keld Ørum
Reservedelsekspedient
Frederik Siemen
Værkfører
Alexander Adler Lauritzen
Eftermarkedsrådgiver
Preben Kirkegaard
Værkfører
Jesper Tønnes
Eftermarkedschef
Jacob Frost Ambrosius
Værkfører
Bjørn Thomsen
Værkfører
Daniel Byllemos
Kundemodtager

Steffen Bruun Trøjborg
Værkfører
Carina Jensen
Kundemodtager
Tom Mark Jensen
Værkfører
Claus Reinholdt Jensen
Værkfører
Lars Poulsen
Eftermarkedschef

Bestil et værkstedsbesøg

Med afdelinger i det meste af landet er p. christensen altid i nærheden.

Hos P. Christensen har vi solgt og serviceret biler siden 1924. Men der er sket meget siden dengang. 
I dag har vi ni afdelinger i det meste af landet og repræsenterer nogle af de mest anerkendte bilmærker som
Mercedes-Benz, Peugeot, Citroën, Opel, Fiat, Jeep, Mitsubishi, Hongqi og VOYAH. 

Vi er en privatejet virksomhed gennem flere generationer og har en flad organisation, hvor hver enkelt medarbejder i høj grad bidrager til, at vi kan fastholde et meget højt serviceniveau og også give kunderne troværdig og god personlig rådgivning. 

Scroll to Top