Citroëns nye logo
Citroën åbner et helt nyt kapitel i Citroëns 103 års lange historie med en ny brand identitet og logo. Det nye brand skal signalere en dristig, spændende og dynamisk ny æra for Citroën, som kombinerer med deres mission om at skabe elektrisk mobilitet til de fleste – “Nothing Moves Us Like Citroën”.
Det nye logo nyfortolker det originale logo fra 1919, som blev vedtaget af grundlæggeren André Citroën. André var inspireret af hans succesfulde metalbearbejdningsvirksomhed, som dengang producerede chevron-formede ‘sildebens’ gearsystemer. Siden da, har “deux chevrons” været i hjertet af Citroëns identitet.
Det nye elegante emblem markerer mærkets overgang og udvikling, og vil i slutningen af september, første gang præsenteres på en ny og betydningsfuld koncept-familiebil. Herefter vil Citroën gradvist forbedre fremtidige produktions- og konceptmodeller fra midten af 2023 med den helt nye brand identitet. Det fremtrædende lodrette ovale logo introducerer det nye designsprog, hvor det nye logo vil blive et genkendeligt signaturelement på alle Citroën-modeller.
“Nothing Moves Us Like Citroën”.
Det centrale element for Citroëns nye identitet er udviklingen af Citroëns verdenskendte “deux chevrons”-symbol, som nu for tiende gang, får en fornyelse siden grundlæggelsen i 1919. Logoet har fået bredere og mere fremtrædende chevrons, men fastholder en blødere lodret oval ramme, som vi kender det fra det første logo.
Den nye brand identitet byder ikke kun på et nyt logo og en ny signatur, men en helt ny all-in strategi. Hos os, som Citroën-forhandler, vil du opleve en endnu mere varm, visuel og informativ oplevelse. Et besøg skal være en behagelig oplevelse, hvor du kan forestille dig den fremtidige elektriske mobilitet.
1919
1921
1932
1936
1959
1966
1985
2009
2016
2022