Citroëns nye logo

Citroën har netop løftet sløret for deres nye Brand Identitet med et nyt logo.

Citroën åbner et helt nyt kapitel i Citroëns 103 års lange historie med en ny brand identitet og logo. Det nye brand skal signalere en dristig, spændende og dynamisk ny æra for Citroën, som kombinerer med deres mission om at skabe elektrisk mobilitet til de fleste – “Nothing Moves Us Like Citroën”. 

Det nye logo nyfortolker det originale logo fra 1919, som blev vedtaget af grundlæggeren André Citroën. André var inspireret af hans succesfulde metalbearbejdningsvirksomhed, som dengang producerede chevron-formede ‘sildebens’ gearsystemer. Siden da, har “deux chevrons” været i hjertet af Citroëns identitet. 

Det nye elegante emblem markerer mærkets overgang og udvikling, og vil i slutningen af september, første gang præsenteres på en ny og betydningsfuld koncept-familiebil. Herefter vil Citroën gradvist forbedre fremtidige produktions- og konceptmodeller fra midten af 2023 med den helt nye brand identitet. Det fremtrædende lodrette ovale logo introducerer det nye designsprog, hvor det nye logo vil blive et genkendeligt signaturelement på alle Citroën-modeller. 

“Nothing Moves Us Like Citroën”.

Det centrale element for Citroëns nye identitet er udviklingen af Citroëns verdenskendte “deux chevrons”-symbol, som nu for tiende gang, får en fornyelse siden grundlæggelsen i 1919. Logoet har fået bredere og mere fremtrædende chevrons, men fastholder en blødere lodret oval ramme, som vi kender det fra det første logo. 

Den nye brand identitet byder ikke kun på et nyt logo og en ny signatur, men en helt ny all-in strategi. Hos os, som Citroën-forhandler, vil du opleve en endnu mere varm, visuel og informativ oplevelse. Et besøg skal være en behagelig oplevelse, hvor du kan forestille dig den fremtidige elektriske mobilitet.

1919

1919
1919

1921

1921
1921

1932

1932
1932

1936

1965
1936

1959

1959
1959

1966

1966
1966

1985

1985
1985

2009

2009
2009

2016

2016
2016

2022

2022
2022
Scroll til toppen