Mercedes-AMG ONE

En oplevelse på grænsen

Utrolige præstationer fra racerbanen direkte til vejen. Mercedes-AMG ONE  er sportskørsel i sin reneste form.

Med en acceleration fra 0-200 km/t på 7,0 sekunder, og fra 0-300 km/t på blot 15,6 sekunder, viser denne nye “hypercar” retningen: en elektronisk begrænset tophastighed på 352 km/t. Imponerende tal, der er gjort endnu mere kraftfuld takket være køreprogrammerne til racerbanen, hentet direkte fra Formel 1.

I START-2-programmet arbejder den aktive aerodynamik, den strammere opsætning af chassiset, sænkningen af bilen og den fulde ydelse af alle motorerne sammen, præcis som i kvalifikationen til et Formel 1 Grand Prix. Der har aldrig før været noget lignende.

Vil du være den første til at høre mere om ny AMG ONE?

Præstationer fra en anden planet.

Drømmen om at bringe Formel 1-teknoloigen direkte på vejen er endelig gået i opfyldelse. 

Denne førsteklasses E PERFORMANCE Plug-in Hybrid, en 1,6 liters V6 Turbo benzinmotor og fire elektriske motorer til turboladeren, krumtappen og forakslen, leverer en samlet systemydelse på 1.063 hestekræfter. Kombineret med det kraftige 800 Volts batteri med direkte battericellekøling, udviklet eksklusivt af High Performance Powertrains (Mercedes-AMG HPP), motorfabrikken der udvikler og bygger motorerne til Mercedes-AMG F1 Petronas Formel 1 biler, er grundlaget lagt for exceptionel adræt, præcis og intensiv kørsel. På vejen. På banen.

Fra uhæmmet effekt, kommer formidable køreoplevelse – takket være den superstærke, lette Formel 1 kulfiber monocoque-konstruktion, hvor den kraftfulde motor og enestående gearkasse er direkte integreret. Den nyudviklede 7-trins manuelle gearkasse med 4-pladet kulfiber-racerkobling er perfekt tilpasset de højtydende håndbyggede Formel 1 Hybrid Drivline, og harmonerer perfekt med forbrændingsmotoren der har et maksimalt omdrejningstal på 11.000 o/min. 

Derudover fremhæver det sportslige og innovative multilink aluminiumchassis med Push-Rod affjedring det kompromisløse design af ONE. Opbygningen af undervognen gør brug af stabilisator unødvendig, og reducerer effektivt krængningsbevægelser, selv under meget hurtige retningsskift. En unik sammensætning af teknologi, der muliggør hvad end racerbanen eller vejen tillader. 

Mercedes-AMG ONE

Gennemført til mindste detalje.

Indvendigt er AMG ONE også designet med komponenter fra racerbanen. Instrumentpanelet har en slank vingeprofil, som fremstår svævende og let, og de to højopløselige 10″ skærme – begge med individuel Mercedes-AMG ONE grafik med dele af metal, afrunder det gennemførte design i kabinen. Ventilationen er placeret under midterskærmen og er med dobbelt dyse, så skærm og dyser næsten smelter sammen til én enhed.

Rattet er designet som et racerrat med betjenings- og funktionselementer som er kombineret med originale komponenter fra racerbiler – bl.a. ses “Skiftelyset” øverst på rattet, som det også gør i en racerbil. Rattet har en flad bund og top og har en integreret airbag. På rattet er der integreret to AMG-ratknapper, som kan aktivere køreprogrammerne, affjedringsindstillingerne, aktivering af DRS eller ni-trins AMG Traction Control – uden at skulle tage hænderne fra rattet.

Innovativ afkøling.

Med en V6 forbrændingsmotor og fire elmotorer, er der udviklet et innovativt afkølingssystem. Systemet afkøler ved hjælp af en High-Performance elektrisk pumpe, hver enkel celle på hele batteriet, så batteriet konstant har en temperatur på 45 grader for optimal køreydelse og sikker drift i ekstreme køresituationer.

Hvert batteri har en given temperatur, som batteriet skal have for optimal ydelse – i dette tilfælde en temperatur på 45 grader. Bliver batteriet for varmt eller for koldt, vil kraften tabe over tid. Bliver batteriet for overophedet, skal batteriet reguleres for at undgå skade.

Vil du vide mere?

Skriv dig op i formularen nedenfor, så sørger vi for at du holdes opdateret, når vi ved mere om lancering, priser og muligheder.

Derudover vil du blive blandt de første til at prøvekøre bilen.

Vil du vide mere?

  • DINE OPLYSNINGER

Scroll to Top