Ny Mercedes-AMG GT Coupé

Ny Mercedes-AMG GT Coupé

Ingeniørerne i Affalterbach har overgået sig selv med den nye Mercedes-AMG GT Coupé, som fusionerer benzin og direkte teknologi fra Formel 1.

Den nye GT Coupé kommer med præsentationer, der overgår, hvad vi hidtil har set i klassen. Med et forbedret, bredere og mere aggressivt design ser den ikke bare bedre ud, men den er også blevet forbedret markant på de aerodynamiske fronter.

Mercedes-AMG GT Coupé er blevet bygget til racerbanen, og den kommer nu også med et “AMG Track Pace Mode” indbygget i MBUX systemet, så du nøje kan følge dine omgangstider og præstationer direkte fra førersædet.

4.0-liters biturbo!

Den velkendte håndbygget 4,0-liters biturbo-V8’er lever videre i den nye GT Coupé, og den kan yde op til 585 hestekræfter – og et moment på ekstreme 800 Nm.

Den vanvittige performance hjælpes på vej af det variable 4MATIC+ firehjulstræk og integrerede elektroniske spærredifferentiale, som fordeler kræfterne mellem for- og baghjulene. Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ accelerere fra 0-100 kilometer i timen på bare 3,2 sekunder – og til 200 på mindre end 12 sekunder. Faktisk stopper speedometernålen først ved 315 kilometer i timen.

Den nye GT kommer nu også med en 2. sæderække (2+2), og bagagerummet er blevet forstørret, så du nu får 321 liter og 675 liter med nedfældede bagsæder. Generelt byder GT Coupé på mere plads, så der nu er mulighed for at bruge GT ’en som praktisk hverdagsbil.

Vil du vide mere om Mercedes-AMG GT Coupé

Større og endnu bedre

Det karakteristiske AMG-design domineres af den klassiske AMG-grill med lodrette lameller, aggressive LED-forlygter og den lave voluminøse front med markante luftindtag, som sikrer køling til motor og de keramiske bremser. Den gennemførte coupéprofil understøttes af rammeløse døre og muskuløse linjer, som kulminerer over baghjulene og kun brydes af hækspoileren (standardudstyr), der automatisk folder op ved høje hastigheder for ekstra vægt og greb på de bagerste hjul.

Bagtil har den nye GT Coupé også fået markante ændringer; med en 4 cm bredere hofte er den ikke bare blevet større og mere markant, men også mere stabil, når du angriber svingene på din vej.

Som noget nyt introducerer Mercedes også en aktiv aerodynamisk carbon profil, der er placeret oppe under gulvet. Carbon profilen bliver aktiveret ved 80 km/t og det har til formål at suge bilen fast til asfalten. Præcis som vi kender teknologien fra Formel 1.

Mercedes-AMG GT coupé
Mercedes-AMG GT coupé

Dynamisk Kørsel

Mercedes-AMG GT løfter niveauet fra den tidligere generation af GT. Som standard kommer begge modeller med et 4Matic+ firehjulstræk. Det intelligente system giver dig mulighed for at bringe alle bilens kræfter til den bagerste aksel, lige som du kender fra den forrige generation, men nu får du også mulighed for at skubbe op til 50% frem til den forreste aksel, hvilket giver dig muligheden for en kraftigere acceleration og mere dynamisk kørsel.

Mens kabinen blandt andet byder på MBUX med et forbedret design og ikke mindre end 6 køreprogrammer, som gør det muligt at opsætte bilen præcis efter omgivelser, underlag og humør:

  • Comfort
  • Sport
  • Sport+
  • Race
  • Slippery
  • Individual

Vil du vide mere?

Skriv dig op i formularen nedenfor, så sørger vi for at holde dig opdateret.

Vil du vide mere om Mercedes-AMG GT?

Scroll to Top