FAQ - Privatleasing
Forside › FAQ › Citroën support › Citroën – Privatleasing
Ofte stillede spørgsmål
Her kan du finde svar på nogle af de oftest stillede spørgsmål. Kan du ikke finde det, du leder efter, er du altid velkommen til at kontakte os på tlf. 70 202 203 eller info@pchristensen.dk
Hvis du vil lease en bil, afhænger det af, hvad dit behov er for bilen. Ønsker du at have bilen i 1-2 år? Eller ønsker du bilen i 5 år? Hvis du vil have bilen i mere end 3 år, anbefaler vi, at du køber bilen. Hvorimod beholder du bilen i 1 eller 2 år, kan leasing være det oplagte valg.
Hvis du vil lease, er det vigtigt, at du har et overblik over, hvor mange kilometer du kører om året, da det hurtigt kan blive dyrt, hvis du kører over det aftalte kilometerantal. Skulle der ske en ændring i dit kørselsbehov, er det muligt at tage kontakt til leasingselskabet og enten tilføje eller skære ned på det årlige kilometerbehov. En af fordelene ved at lease er bl.a., hvis der sker noget pludseligt i dit liv, som nyt job eller ny bopæl, har du hurtig mulighed for at opsige kontrakten efter 12 måneder.
Leasing er også til dig, hvis du gerne vil have et overblik over din økonomi. Ved leasing har du altid den samme månedlige ydelse, og skulle bilen på værksted, tager vi os naturligvis af det. Du skal derfor ikke bekymre dig om uforudsete værkstedsregninger.
Er du stadig i tvivl om leasing er noget for dig, er du altid velkommen til at kontakte os på: +45 70 202 203.
Ønsker du at privatlease en Citroën, skal du være fyldt 21 år og have et gyldigt kørekort. Derudover skal du kreditgodkendes via en kreditvurdering. Ved en kreditvurdering skal vi bruge et billede-ID, samt en kopi af din seneste årsopgørelse.
Ja, når du privatleaser en Citroën, skal du betale en udbetaling ved bestilling af bilen. Udbetalingen får du ikke retur ved endt leasingaftale.
Prisen på udbetalingen afhænger af bilmodellen.
Ja, det er muligt at tilkøbe ekstra kilometer om måneden. Ønsker du at tilkøbe ekstra kilometer, er du velkommen til at kontakte os på: +45 70 202 203, og så kan vi sammen finde en pris til dig og dit budget.
Nej, forsikring er ikke inkluderet i prisen.
Du er velkommen til at kontakte os på; +45 70 202 203 og få et tilbud på en forsikring.
Om du har valgt at få afleveret din bil på din hjemmeadresse, eller om du afhenter din kommende leasingbil hos os, står vi naturligvis klar med din Citroën på den aftalte dato og tidspunkt. Her vil en sælger gennemgå bilen med dig, så du er helt opdateret på udstyret i din nye Citroën.
Efter endt leasingaftale vil en ukendt tredjepart gennemgå bilen for eventuelle fejl og skader på karrosseriet, interiør, eksteriør og eventuelle stenslag og beskadigelse på lakering.
Bilen afleveres samme sted som afhentning og på den aftalte dato og tidspunkt. Bilen skal afleveres med to sæt nøgler, dokumentation og eventuel udstyr. Leasingbilen skal være rengjort ved aflevering og skal være køreklar, og du bedes derfor også huske dine personlige genstande. En ukendt tredjepart gennemgår bilen for eventuelle skader, og skulle der været forvoldt skade på bilen under leasingperioden, vil lejer af bilen ikke få returneret depositum.
Skulle du komme for sent til den aftalte afleveringstid, vil du blive opkrævet prisen for en tilsvarende erstatningsbil i perioden indtil aflevering.
Bliver bilen beskadiget under leasingperioden, bedes du kontakte os på +45 70 202 203 og så vil vi hjælpe dig.
Du er, som lejer af bilen ansvarlig for skader under leasingperioden. Du vil også stå som ansvarlig for bilen, hvis bilen beskadiges af ukendt tredjepart. Du vil derfor blive opkrævet skaden/skaderne.
En serviceaftale indeholder serviceeftersyn og slitage- og driftsreparationer.
Med et autoriseret Citroën værksted sikrer du altid, at din Citroën er i trygge hænder med specialiserede mekanikere og det helt korrekte udstyr og originale Citroën dele.
Har du spørgsmål? Kontakt os +45 70 202 203