FAQ - Garanti

Ofte stillede spørgsmål

Her kan du finde svar på nogle af de oftest stillede spørgsmål. Kan du ikke finde det, du leder efter, er du altid velkommen til at kontakte os på tlf. 70 202 203 eller info@pchristensen.dk

Opel tilbyder et to-årig garantiprogram. Garantiprogrammet indebærer gratis reparation og udskiftning af defekte dele på bilen. Derudover tilbyder Opel Assistance, hvis din bil får et nedbrud, lakgaranti og garanti mod gennemtæring det første år.

Derudover har du som enhver forbruger, 2-års reklamationsret efter købet. Det er dog ikke en garanti. Du kan læse mere om det under – Hvad betyder reklamationsret?

Ifølge Købeloven har alle forbrugere, som har købt et produkt fra en virksomhed, krav på to års reklamationsret. 

Reklamationsretten dækker mangler, som var tilstede ved aflevering af bilen, og som ikke burde være der. Man har som forbruger de første 12 måneder efter købet til at fremføre manglen, således at det er sælgers ansvar at synliggøre, at manglen ikke var der ved udlevering. Efter de 12 måneder er det købers ansvar at bevise eventuelle mangler/fejl ved aflevering (dette gælder for biler indregistreret efter d. 1. januar 2022. Er bilen registreret inden d. 1. januar 2022, gælder det de første seks måneder).

For at sikre dig garanti på din bil er det vigtigt, at du overholder reparationer og vedligeholdelse på din bil. Derudover er det også vigtigt, at du får et stempel i dit servicehæfte – en anden form for dokumentation på at servicen er foretaget, fungerer naturligvis også. 

Har bilen fået forvoldt skade i trafikken, er det vigtigt at du skaffer en faktura på datoen for reparationen, autoværkstedets navn, samt skadens størrelse, da garantigiveren kan forlange dette. 

KøbsTryghed Plus er en forsikring, som dækker over elektriske og mekaniske fejl, herunder omkostninger til reservedele og arbejdsløn, som vedrører reparationen af bilen.

Forsikringen kan tilkøbes til og med bilen er 48 måneder (fra 1. indregistrering). Den dækker til og med bilens 7. år, eller indtil den har kørt 200.000 km.

Forsikringen følger bilens stelnummer, og forsikringen følger derfor bilen. 

Vil du vide mere om KøbsTryghed Plus, er du velkommen til at kontakte os på +45 70  202 203 eller besøg os i Kolding. 

Opel Assistance hjælper dig videre døgnet rundt, hvis du skulle komme ud for et driftsstop. Opel Assistance tilbydes i mere end 40 europæiske lande.

Opel Assistance er gældende for alle nye Opel i de første 12 måneder fra 1. indregistrering. Det er muligt at tilkøbe en assistanceforlængelse, hvis dette ønskes. Dette kan tilkøbes hos dit lokale Opel-værksted.

Skal du have fat på Opel Assistance Centeret, kan du ringe på dette nummer: 80 30 30 03.

Har du spørgsmål? Kontakt os +45 70 202 203

Scroll til toppen