Det er et stykke tid siden, at den nye faceliftede Mercedes-Benz GLC SUV landede i Danmark, men nu er der altså nyt. Mercedes har nemlig netop løftet sløret for en Mercedes-AMG GLC Coupé, som fusionerer benzin og teknologi direkte fra Formel 1.
Den nye AMG GLC kommer med præsentationer, der overgår, hvad vi hidtil har set i klassen – og med nye detaljer der giver GLC et mere brutalt udtryk end den tidligere generation. Med et forbedret og mere aggressivt design har den også fået mere markante aerodynamiske fronter, der giver mulighed for en større frontsplitter, AMG spoilerlæbe, sorte detaljer, ekstra flics og meget mere.
Mercedes-AMG GLC 63 S er blevet bygget til racerbanen, og kommer nu som standard med “AMG Track Pace Mode” indbygget i MBUX systemet, så du nøje kan følge dine omgangstider og præstationer direkte fra førersædet.
Vil du vide mere om Mercedes-AMG GLC Coupé?
Nyt, nørdet og turbolader
Den nye AMG GLC kommer som den eneste serieproduceret bil i verden med en ny integreret elmotor, som er monteret direkte på turboladerens aksel. Dette øger smidigheden og forbedrer accelerationen fra stilstand. Selv når du slipper speederen, opretholder den lille elmotor ladetrykket, og giver den hurtigste responstid i klassen.
GLC Coupé kommer med den velkendte og nu forbedrede AMG 2,0 liters firecylindrede motor, der traditionen tro følger det stolte Mercedes ”one man, one engine” princip. GLC 63 SE PERFORMANCE Coupé yder 476 hk, hvilket gør den til den mest kraftfulde serieproducerede firecylindrede i verden. I sammenspil med hybridmotoren brøler GLC med hele 680 hk og 1.020 Nm. Med hjælp fra det fuldt variable AMG Performance 4MATIC+ firehjulstræk, bliver du skudt afsted fra 0 til 100 km/t på bare 3,5 sekunder – og fortsætter hele vejen op til den elektronisk begrænset tophastighed på 275 km/t.
Dynamisk Kørsel
Mercedes løfter niveauet fra den tidligere generation af GLC. Som standard kommer begge modeller med et 4Matic+ firehjulstræk. Det intelligente system giver dig mulighed for at bringe alle bilens kræfter til den bagerste aksel, men også mulighed for at skubbe op til 39% frem til den forreste aksel, hvilket giver dig en kraftigere acceleration og mere dynamisk kørsel.
Kabinen byder blandt andet på MBUX med et forbedret design og 4 forskellige køreprogrammer, som gør det muligt at opsætte bilen præcis efter omgivelser, underlag og humør: Sport, Sport+, Comfort og Individual.
Vil du vide mere?
Skriv dig op i formularen nedenfor, så sørger vi for at holde dig opdateret.