Med den nye strategi, åbner et nyt kapitel i Peugeots lange historie. Siden 1850 har Peugeot ændret logo 10 gange – alle gange med den ikoniske løve. Den 11. gang er ingen undtagelse. Men løven er denne gang dækket af et våbenskjold.
Løven i logoet har gennem tiden har stået på alle fire, på bagbenene og flere gange blot været et portræt af hovedet. En sjov detalje er, at løverne altid har kigget eller bevæget sig mod venstre. Med undtagelse af logo-opdateringen i 1925, hvor løven for en enkelt gangs skyld var højreorienteret i en periode.
Det nye logo er designet af Peugeot Design Lab – Peugeots Global Brand Design studio. Det er strømlinet og elegant og har til formål, at matche Peugeots nye modelrække, som de seneste 10 år er blevet nytænkt og redesignet. Med den foranstående lancering af Peugeot 308 præsenteres nyt brand-website og etableringen af STELLANTIS.
Hvad Peugeot betød i går, hvad Peugeot betyder i dag – og hvad Peugeot vil betyde i morgen.
Peugeots nye identitet handler om at huske historie, følge tiden – og leve i nuet. I en verden, der konstant løber hurtigere og hurtigere, er tid det mest dyrebare. Peugeot vil dermed tilbyde muligheden for at nyde nu’et fuldt ud.
Strategien om all-in kvalitetsoplevelsen starter ved samtlige kontaktpunkter. Peugeot løftede sløret for funktionen “den digitale forhandler” på deres website, der samler alt det, du har brug for at vide. Den danner rammerne om opdagelse, konfiguration, salg, kontrakter, finansiering, handel osv. Hos os, som Peugeot-forhandler, vil du opleve en endnu mere menneskelig, visuel og informativ oplevelse. Et besøg skal være en kvalitetsoplevelse, hvor du kan forestille dig fremtiden.
Peugeot-brandet er tidløst. Det genopfinder sig selv igen og igen.
1858
1882
1925
1936
1955
1960
1965
1970
1980
1998
2002
2010
2021