FAQ - Garanti
Forside › FAQ › Jeep support › Jeep – Garanti
Ofte stillede spørgsmål
Her kan du finde svar på nogle af de oftest stillede spørgsmål. Kan du ikke finde det, du leder efter, er du altid velkommen til at kontakte os på tlf. 70 202 203 eller info@pchristensen.dk
Jeep tilbyder et to-årig garantiprogram. Garantiprogrammet indebærer gratis reparation og udskiftning af defekte dele på bilen. Derudover tilbyder Jeep assistance, hvis din bil får et nedbrud, lakgaranti og garanti mod gennemtæring.
Derudover har du som enhver forbruger, 2-års reklamationsret efter købet. Det er dog ikke en garanti. Du kan læse mere om det under Hvad betyder reklamationsret?.
Ifølge Købeloven har alle forbrugere, som har købt et produkt fra en virksomhed, krav på to års reklamationsret.
Reklamationsretten dækker mangler, som var tilstede ved aflevering af bilen, og som ikke burde være der. Man har som forbruger de første 12 måneder efter købet til at fremføre manglen, således at det er sælgers ansvar at synliggøre, at manglen ikke var der ved udlevering. Efter de 12 måneder er det købers ansvar at kunne bevise eventuelle mangler/fejl ved aflevering (dette gælder for biler indregistreret efter d. 1. januar 2022. Er bilen registreret inden d. 1. januar 2022, gælder det de første seks måneder).
Med et autoriseret Jeep værksted sikrer du altid, at din Jeep er i trygge hænder med specialiseret mekanikere og det helt korrekte udstyr og originale Jeep dele.
For at sikre dig garanti på din bil er det vigtigt, at du overholder reparationer og vedligeholdelse på din bil. Derudover er det også vigtigt, at du får et stempel i dit servicehæfte – en anden form for dokumentation på, at servicen er foretaget, fungerer naturligvis også.
Har bilen fået forvoldt skade i trafikken, er det vigtigt at du skaffer en faktura på datoen for reparationen, autoværkstedets navn, samt skadens størrelse, da garantigiveren kan forlange dette.
Har du spørgsmål? Kontakt os +45 70 202 203